Privatklinik Nomo
Team
Opgaven
Privatklinik Nomo havde flere udfordringer med deres gamle setup. Deres website var besværlig at redigere og opdatere i backenden, og det virkede hverken logisk eller intuitivt. De ønskede også et nyt design, som kunne sikre, at de fremstod mere eksklusive og afspejlede den samme oplevelse, som man ville få ved at besøge deres privatklinikker. Hele brugeroplevelsen og købsrejsen på både desktop og mobile enheder skulle optimeres og imødekomme brugernes krav og behov ved nemmere at kunne finde vigtig information om deres kosmetiske behandlinger.
Product hero
Det var vigtigt for Privatklinik Nomo, at det første skærmbillede gav de vigtigste oplysninger om behandlingen: hvor den tilbydes, prisen, muligheden for at købe den og muligheden for at kombinere behandlinger og spare penge.
Kombiner behandlinger
Privatklinikken Nomo havde ønsket om at kombinere kosmetiske behandlinger for at tilbyde rabatter til besøgende og samtidig informere dem om relaterede behandlinger.
Checkout
Vi har udarbejdet en simpel og brugervenlig checkout, hvor unødvendig støj er fjernet, og lavet til en multi-step checkout.
Løsning
Gennem designfasen blev der fundet frem til Nomo’s digitale identitet og hvad der skulle drive udtrykket på det nye website. I processen blev der set på konkurrenternes udtryk og der blev sørget for at Nomo skilte sig ud. Der blev valgt en mere minimalistisk farvepalette og en fontkombination mellem en købt serif font til overskrifter og en letlæselig sans serif font til tekster. I designprocessen blev der udarbejdet moodboards, et brand style board og en styleguide, der skulle være udgangspunkt for de wireframes, der skulle bruges til udviklingen af websitet. Der var fokus på at ramme et eksklusivt og samtidig konverterende design gennem en mobil-first approach med “spacing” guidelines og revisionsrunder fra Nomo.
Det nye website-setup blev custom-designet i backenden med nemme redigeringsmuligheder gennem dynamiske datafelter og betingelser. Der blev udviklet muligheder for at kombinere behandlinger og tilføje udviklede “web-sections”, der nemt kunne redigeres og arrangeres i rækkefølge på behandlingssiden. Dette gav endnu mere kontrol og muligheder for Nomo. Igennem hele websitet blev der udviklet et setup, hvor funktioner smart kunne genbruges for at forbinde oplysninger rundt på websitet.