Hvad er konverteringsoptimering (CRO)?
Konverteringsoptimering er en teknisk disciplin, der handler om at optimere de handlinger, du ønsker, at brugerne skal foretage, og på den måde få mere ud af din trafik.
Her er et overblik over emner inden for konverteringsoptimering:
- Google Analytics data
- Mouseflow og Hotjar
- A/B testing
- User Experience
- User interface
- Content
- Hastighedsoptimering
- Brugerundersøgelser
- Mobil-optimeret
Udfordringen ved konverteringsoptimering
Manglende forståelse af målgruppen kan være en stor udfordring ved konverteringsoptimering. Hvis ikke du kender dine besøgendes behov, ønsker og adfærd, kan det være svært at implementere effektive ændringer for at optimere konverteringerne.
De besøgende gennemgår komplekse beslutningsprocesser, særligt ved køb af produkter eller tjenester. At forstå og imødekomme disse komplekse processer kræver nøje analyse og tilpasning.
Konsekvensen ved manglende konverteringsoptimering
Du vil sjældent kunne forbedre din konverteringsrate, hvis du ikke optimere dit setup. Oftest ser vi, at det mange små detaljer, der kan gøre en stor forskel.
Ved løbende at optimere og teste kan du finde ud af, hvad fungerer for din målgruppe, og hvad der ikke fungerer. Dette kan have betydning for din bundlinje og optimere mod leads, køb eller bookinger.
Hvilket udbyttede giver et konverteringsvenligt website?
Du vil få mere ud af den dyrebare trafik, du får fra din markedsføring, ved at øge chancerne for, at flere besøgende foretager de handlinger, du ønsker.
På den måde kan du øge antallet af konverteringer, med det samme antal besøgende.
Kan effekten af konverteringsoptimeringer måles?
Ja, du kan sagtens måle effekten af en konverteringsoptimering, ved at sammenligne før- og efter resultater, når ændringerne er implementeret.
Der er flere muligheder for analyse. Her er nogle eksempler på værktøjer, der kan måle hastigheden på dit website, som vi anvender:
– Google Analytics
– Hotjar
– Split-test værktøj
Hvordan arbejder vi med konvteringsoptimering
Vi starter altid med at analysere den nuværende situation og setup. Herefter foreslår vi, hvilke tiltag der vil give størst effekt i forhold til optimering. Det kunne være:
- Gennemgang af planen for, hvor og hvilke konverteringer, der ønskes forbedret.
- Opsætning af hypoteser til at forbedre nuværende konverteringer.
- Implementering af best practices og beslutninger.
Vil du høre mere om konvteringsoptimering er du altid velkommen til at kontakte os