Hvad er konvteringsoptimering (CRO)
Konvertingersoptimering er en teknisk disciplinen der går ud på at optimere de handlinger du ønsker brugerne skal foretage og på den måde få mere ud af din trafik.
Her er et overblik over emner indenfor konvteringsoptimering:
- Google Analytics data
- Mouseflow og Hotjar
- A/B testing
- User Experience
- User interface
- Content
- Hastighedsoptimering
- Brugerundersøgelser
- Mobil-optimeret
Udfordringen ved Konvteringsoptimering
Manglende forståelse af målgruppen: Hvis du ikke kender dine besøgendes behov, ønsker og adfærd, kan det være svært at implementere effektive ændringer for at optimere konverteringer.
Besøgende gennemgår komplekse beslutningsprocesser, især ved køb af produkter eller tjenester. At forstå og imødekomme disse komplekse processer kræver nøje analyse og tilpasning.
Hvad er konsekvensen hvis i ikke konvteringsoptimering
Du vil sjælden kunne forbedre din Konvertingsrate, hvis du ikke optimere dit set-up ofte ser vi at det mange små detaljere der kan gøre en stor forskel.
Ved løbende at optimere, teste kan du finde frem til at hvad fungere for din målgruppe og hvad der ikke fungere, dette kan have en betydning for din bundlinje og optimere mod leads, køb eller bookinger.
Hvad udbyttede giver et konvertingsvenelig website
Du vil få mere ud af den dyrebare trafik du får fra din markedsføring, ved at øger chancer for flere besøgende tager de handlinger du ønsker.
På den måde kan du øge antallet af konvertinger men samme antal trafik får du flere konvertinger fra samme antal trafik.
Kan effekten af konvteringsoptimering måles?
Ja du kan godt måle effekten af en konvteringsoptimering, ved at måle på før og efter indsatser er implementeret, der er flere muligheder for at lave analyse på konvertinger.
Du kan anvende følgende værktøjer til at måle hastigheden på dit website, vi anvender følgende værktøjer:
- Google Analytics
- Hotjar
- Split-test værktøj
Hvordan arbejder vi med konvteringsoptimering
Vi starter altid med analysere hvordan den nuværende situation og set-up. Vi kommer derefter med vores forslag til hvilke tiltag der vil give største effekt at optimere på det kunne være:
- Gennemgå plan for hvor og hvilke konvertinger der ønskes at forbedre
- Opsætning af hypoteser til at kunne forbedre nuværende konvertinger
- Implementering af best practices og beslutning
Vil du høre mere om konvteringsoptimering er du altid velkommen til at kontakte os