Ny case er blevet tilføjet til vores mission se Timestone
Ny case Timestone
Afspil showreel
Kontakt

Gør hvert klik værdifuldt med Konverterings­optimering

Hvad er konvteringsoptimering (CRO) Konvertingersoptimering er en teknisk disciplinen der går ud på at optimere de handlinger du ønsker brugerne skal foretage og på den måde få mere ud af din trafik.…

space-amber

Indhold i artiklen

Hvad er konvteringsoptimering (CRO)

Konvertingersoptimering er en teknisk disciplinen der går ud på at optimere de handlinger du ønsker brugerne skal foretage og på den måde få mere ud af din trafik.

Her er et overblik over emner indenfor konvteringsoptimering:

  • Google Analytics data
  • Mouseflow og Hotjar
  • A/B testing
  • User Experience
  • User interface
  • Content
  • Hastighedsoptimering
  • Brugerundersøgelser
  • Mobil-optimeret
konvertingsoptimering

Udfordringen ved Konvteringsoptimering

Manglende forståelse af målgruppen: Hvis du ikke kender dine besøgendes behov, ønsker og adfærd, kan det være svært at implementere effektive ændringer for at optimere konverteringer.

Besøgende gennemgår komplekse beslutningsprocesser, især ved køb af produkter eller tjenester. At forstå og imødekomme disse komplekse processer kræver nøje analyse og tilpasning.

Hvad er konsekvensen hvis i ikke konvteringsoptimering

Du vil sjælden kunne forbedre din Konvertingsrate, hvis du ikke optimere dit set-up ofte ser vi at det mange små detaljere der kan gøre en stor forskel.

Ved løbende at optimere, teste kan du finde frem til at hvad fungere for din målgruppe og hvad der ikke fungere, dette kan have en betydning for din bundlinje og optimere mod leads, køb eller bookinger.

Hvad udbyttede giver et konvertingsvenelig website

Du vil få mere ud af den dyrebare trafik du får fra din markedsføring, ved at øger chancer for flere besøgende tager de handlinger du ønsker.

På den måde kan du øge antallet af konvertinger men samme antal trafik får du flere konvertinger fra samme antal trafik.

Kan effekten af konvteringsoptimering måles?

Ja du kan godt måle effekten af en konvteringsoptimering, ved at måle på før og efter indsatser er implementeret, der er flere muligheder for at lave analyse på konvertinger.

Du kan anvende følgende værktøjer til at måle hastigheden på dit website, vi anvender følgende værktøjer:

  • Google Analytics
  • Hotjar
  • Split-test værktøj

Hvordan arbejder vi med konvteringsoptimering

Vi starter altid med analysere hvordan den nuværende situation og set-up. Vi kommer derefter med vores forslag til hvilke tiltag der vil give største effekt at optimere på det kunne være:

  • Gennemgå plan for hvor og hvilke konvertinger der ønskes at forbedre
  • Opsætning af hypoteser til at kunne forbedre nuværende konvertinger
  • Implementering af best practices og beslutning

Vil du høre mere om konvteringsoptimering er du altid velkommen til at kontakte os

Space wrench

Cases

Se cases hvor vi har lavet Konvertingsoptimering

Ligende artikler

Brugeroplevelsen er altafgørende

Hvad er Brugeroplevelse (UX) Brugeroplevelse (UX) refererer til den samlede oplevelse, som brugeren har, når de interagerer med en hjemmeside, app eller et digitalt

Opdag hemmelighederne bag effektiv hastigheds­optimering

Hvad er hastighedsoptimering Hastighedsoptimering er teknisk disciplinen der går ud på at optimere hastigheden på tværs af ens hjemmesides sider, så de indlæses hurtigere

Sådan fungerer tracking i praksis

Hvad er tracking? Tracking er processen med at indsamle data brugerne adfærd eller aktiviteter på din løsning. Dette gøres normalt ved teknologier som cookies,

Webtilgængelighed

Hvad er webtilgængelighed Webtilgængelighed er en teknisk disciplinen der går ud på at at gøre dit websites eller applikationer tilgængelige og brugervenlige for personer

SVG file not found

ITP

Udfordringer med Apple's Intelligent Tracking Prevention (ITP) Apple's seneste opdatering af Intelligent Tracking Prevention (ITP) har skabt udfordringer for dem, der arbejder med digital