Ny case er blevet tilføjet til vores mission se Timestone
Ny case Timestone
Afspil showreel
Kontakt

Sådan fungerer tracking i praksis

Hvad er tracking? Tracking er processen med at indsamle data brugerne adfærd eller aktiviteter på din løsning. Dette gøres normalt ved teknologier som cookies, pixels eller scripts, der indlejres på hjemmesider eller…

space-amber

Indhold i artiklen

Hvad er tracking?

Tracking er processen med at indsamle data brugerne adfærd eller aktiviteter på din løsning. Dette gøres normalt ved teknologier som cookies, pixels eller scripts, der indlejres på hjemmesider eller digitale platforme.

Tracking kan omfatte oplysninger som besøgte sider, tid brugt på en bestemt side, klik på links, interaktion med annoncer og meget mere. Virksomheder og websites bruger tracking-data til at forstå brugeradfærd, målrette annoncer, forbedre brugeroplevelsen og træffe beslutninger om deres online tilstedeværelse.

tracking

Her er et overblik over emner indenfor hastighedsoptimering:

  • Cookies:
  • Pixel Tracking:
  • Google Analytics:
  • Annoncetracking:
  • Session Tracking:
  • Sporing af sociale medier:
  • E-handelssporing:
  • Lokationsbaseret tracking:
  • Sporingssikkerhed og privatliv:

Udfordringen ved tracking

Det kræver planlægning og en gennemtænkt plan at lave en korrekt tracking-setup, der flere overvejelser der skal gøres for at kunne måle mest korrekt, men også at overholde samtykke lovgivning, når der måles på adfærden.

Der findes mange teknologier og system der kan måle på brugeradfærd på digitale løsninger, og her kan man kombinere eller finde det system der passer bedst til ens målsætning.

Hvad er konsekvensen hvis du ikke har opsat tracking

Hvis du ikke har fået opsat tracking på din digitale løsning, har du meget svært ved at vurdere hvordan det går og hvad adfærden er på siden.

Dette kan i de fleste tilfælde gøre du mister omsætning, eller ikke forstå hvad brugerne kommer efter eller hvilken adfærd de har og hvordan du kan imødekomme denne.

Hvad udbyttede giver tracking

Med det rigtige tracking set-up kan du få en dybdegående forståelse af brugeradfærden altså hvad de klikker på, hvad der stopper dem, hvem de er. På den måde kan du arbejde med at optimere din side til brugeradfærden og forbedre din konvertinger og bundlinje.

Hvordan arbejder vi med tracking?

Vi starter altid med analysere hvordan den nuværende situation og set-up. Vi kommer derefter med vores forslag til hvilke tiltag der vil give største effekt at optimere på det kunne være:

  • Gennemgå nuværende set-up
  • Planlægning af teknologier og teknisk implementering
  • Opsætning af server-site taggin
  • Test og validering af datagrundlag og opsætning af korrekt cookiedekolartion og affyring

Vil du høre mere om hastighedsoptimering er du altid velkommen til at kontakte os

Space wrench

Cases

Se cases hvor vi har lavet Tracking

Ligende artikler

Få online succes med effektive marketing og funnels

Hvad er Marketing & Funnels Marketing og funnels udgør en essentiel disciplin, der fokuserer på at skabe effektive strategier for at tiltrække og guide

Gør hvert klik værdifuldt med Konverterings­optimering

Hvad er konvteringsoptimering (CRO) Konvertingersoptimering er en teknisk disciplinen der går ud på at optimere de handlinger du ønsker brugerne skal foretage og på

Kunderejsen 101 skab enestående oplevelser

Hvad er en kunderejse? En kunderejse er den proces, som en kunde går igennem fra begyndelsen af ​​interaktionen med en virksomhed til efterkøbet. Det